سنگ اونیکس

سنگ اونیکس

سنگ اونیکس چیست؟

این سنگ از نوع کلسدون لایه ای است و شباهت زیادی  به سنگ عقیق دارد . در واقع ، تفاوت بین این سنگ  و سنگ عقیق فقط در تشکیل نوارهای آنها است. تشکیل این نوارها در سنگ اونیکس به صورت نوارهای منحنی است ، اما در لایه های  سنگ عقیق به موازات یکدیگر قرار دارند.
اکثر مردم فکر می کنند که این سنگ فقط در رنگ سیاه کامل وجود دارد ، اما در واقع رنگ های مختلفی دارد. محبوب ترین نوع این سنگ ، سیاه رنگ با نوارها سفید است. حکاکی های  این نوع از سنگ ها به دلیل لایه های زیبایی که دارند ، می توانند رنگ ها را دستکاری کنند و نقش برجسته های زیبایی را ایجاد کنند. سنگ اونیکس معمولاً در بسیاری از مناطق جهان از جمله در مناطقی از آمریکای جنوبی ، هند ، اندونزی ، چین و استرالیا یافت می شود.

سنگ اونیکس (Onyx stone) که به عنوان یک سنگ قیمتی سیاه و سفید معروف است ، از دوران باستان تا حال حاضر در جواهرات و به عنوان سنگ محافظ استفاده می شده است. این سنگ  قبلاً بسیار ارزشمند بوده است اما امروزه یک سنگ قیمتی می باشد که برای هر بودجه ای مناسب است.
این سنگ زیبا چیزی فراتر از یک سنگ سیاه است. این سنگ در انواع رنگ های نواری وجود دارد و می تواند در طرح های جواهرات زیبا حک شود. جواهرات سنگ اونیکس با درخشش صاف و براق و شیکی که از خود نشان می دهند می توانند بخشی از هر مجموعه جواهرات باشند و با افزایش محبوبیت  این جواهرات سیاه ، این سنگ محبوبیت بسیار زیادی بدست آورده است !
اگر به فکر خرید یک تکه  سنگ اونیکس برای خود هستید ، در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد این سنگ زیبا بدانید آمده است پس در ادامه مقاله در سورن استون همراه ما باشید.

خصوصیات متافیزیکی سنگ اونیکس

اعتقاد بر این است که اونیکس سنگی برای ذهن است. تصور می شود که به بهبود حافظه ، کاهش استرس و ایجاد تعادل در ذهن کمک می کند.همچنین به عنوان سنگی برای اختلالات عصبی ارزش گذاری شده است. این سنگ بدبینی را از شما دور می کند و شما را از روابط ناخوشایند دور نگه می دارد.
بسیاری از مردم معتقدند که این سنگ سیاه غم و اندوه را درمان می کند و به شما کمک می کند تا با جدایی و مرگ کنار بیایید. از نظر تاریخی ، اعتقاد بر این بود که سنگ اونیکس می تواند بیماری های پوستی و زخم ها را نیز بهبود ببخشد. این سنگ به عنوان یک سنگ محافظ شناخته شده است و در طلسم های محافظ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تصور بر این بود که  با استفاده از سنگ اونیکس شهوت فرد کاهش می یابد و به فرد تسلط بیشتری بر احساسات خود خواهد داشت.

تشخیص سنگ اونیکس اصل

هنگام خرید این سنگ چه به صورت آنلاین و چه در یک فروشگاه به صورت حضوری ارزیابی ارزش آن با در نظر گرفتن عوامل زیر به شما کمک خواهد کرد.

رنگ سنگ اونیکس

ارزیابی شفافیت سنگ اونیکس

تصمیم گیری در مورد برش سنگ اونیکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یک =